ASOCIATIA BIOINGINERILOR DIN ROMANIA

BIOINSTRUMENTATIE SI TEHNICI MEDICALE

Propunere Competente
Bioinstrumentatie Medicala

1. Cercetare si dezvoltare de aparatura medicala
2. Instalare aparatura medicala
3. Service aparatura medicala
4. Operare aparatura medicala avansata

cam astea ar fi ariile majore de la sectia mea. Acum, ca sa creezi o lista de competente ar trebui ca cele 4 arii sa fie corelate cu o programa scolara.

1. Cercetare si dezvoltare. Ce a fost predat la facultate care sa permita o directie de cercetare CONCRETA? Nu mai tin minte nimic! Am avut cunostinte suficiente sa ma aventurez la un polifiziograf computerizat pentru lucrarea de licenta. Teoretic s-ar putea extrage ceva competente pe linia asta.

2. Instalare apratura medicala. A fost facuta vreo ora practica in care sa se instaleze un aparat frecvent utilizat? Nu tin minte. Daca se face asa ceva acum, poate deveni o competenta ce poate fi extinsa.

3. Service aparatura medicala. A fost depanat vre-un aprarat medical la LP-uri? Daca ar fi fost depanat probabil ca ar fi putut fi transformata experienta respectiva intr-o competenta.

4. Operare aparatura medicala. A pus vre-un student degetul pe un RMN sau CT? A atins macar cutia aparatului?  A introdus supervizat macar un pacient intr-o baza de date?

Repet, lista trebuie facuta cu ajutorul facultatii pe baza programei. Sunt bioingineri ce au capatat competente la locul de munca… DAR alea nu pot fi trecute intr-o astfel de lista pentru ca nu toti le obtin.

3 răspunsuri to “BIOINSTRUMENTATIE SI TEHNICI MEDICALE”

  1. grig1 said

    tin sa va zic ca la licenta pentru specializarea bioinstrumentatie am lucrat la un program in matlab pentru detectarea convulsiilor epileptice inainte de a se intampla.

    iar legat de intrepatrunderea specializarilor, asta ar insemna un bioinginer specializat pe protezare face implantul din materiale biocompatibile pt a fi implantat, iar un bioinginer specializat in bioinstrumentatie trebuie sa faca schema electronica, si creeaza soft-ul.

    pe cele 4 arii mentionate mai sus:
    1.insasi lucrarea de licenta este o cercetare mai mult sau mai putin, si sincer, dupa facultate am continuat studiul individual. de asemenea exista profi care isi aleg 2-3 studenti mai buni, lucreaza doar cu ei, cercetare la greu, restu raman prosti bota. nu am sa dau exemple acum.
    2.nu stiu cum e acum, dar in anul 2 a venit tocan, ne-a pus un aparat de masura (ph-metru) pe masa si ne-a intrebat de la zero ce trebuie sa facem sa mearga? asta dupa ce am avut partea teoretica predata. toti au tacut chitic, le era frica sa puna mana, noroc ca eu m-am bagat in fata. iar legat de aparate, biopacul, nu v-a invatat si pe voi sa il faceti bucati si sa il asamblati? cel putin modulele daca nu cumva si mai mult… cand se tineau ore si la farmacie, acolo ne-a desfacut efectiv carcasa aparatelor mai vechi de acolo, de ex flamfotometre, si ne arata cu carcasa desfacuta cum functioneaza si fiecare componenta ce face.
    3.precum am zis la punctul 1, profii in general isi iau cate un student 2 si baga tare in ei, restu stau cuminti in banca sa nu strice. da aia 1-2 chiar stiu meserie, ce bine ca ma numar printre ei 🙂
    4.pe noi cat ne-a plimbat ne-a mai aratat si ne-a explicat, ne-a deschis de ex dulapu cu transformatoare pt ct, unde se lucreaza lejer cu 20 kv, dar in general vechituri, ideea e sa intelegi principiul, aparatele noi: aceeasi marie, alta palarie in sensul ca au o carcasa noua, tehnologie mai performanta si in rest fiecare componenta e acolo unde ii era locu si la cele vechi.

    dar de ce nu zice nimeni de faptul ca noi ar trebui sa avem competente in instruirea personalului medical si sanitar? in folosire, ca de instalare tot noi ne ocupam 😀

    daca mai imi trece ceva prin cap revin!

    Apreciază

  2. grig1 said

    pentru a veni in sprijinul bioinginerilor medicali din specializarea bioinstrumentatie, specializarea pe care o am eu, am venit cu o propunere de materii grupate dupa urmatoarea lista:

    aparatură de laborator/farmaco
    fizică
    fizică şi chimie aplicată
    fizică medicală şi chimie aplicată
    chimie anorganică
    chimie organică
    farmacologie generală
    substanţe bioactive

    mg
    biologie generală
    Biologie sistemică
    Biologie sistemică
    ştiinţe antropologice
    cronobiologie – cronobiometrie
    microbiologie şi imunologie
    patologie generală
    chirurgie

    bfkt
    kineziologie
    medicină şi terapie recuperatorie
    medicină fizică şi recuperare

    ac
    matematică x 3
    Teoria sitemelor
    elemente de automatizări
    electrotehnică
    reţele neurale şi sisteme fuzzy
    Dispozitive şi circuite electronice (DCE)
    comunicaţii analogice şi digitale

    info
    informatica multimedia (pentru cunoscatori mai simplu: mm)
    bazele informaticii
    iniţiere în design
    Design biomedical
    limbaje de programare
    programare avansată
    instrumentaţie virtuală
    informatică
    tehnică de calcul
    baze de date
    prelucrarea şi analiza imaginilor
    sisteme de inteligenţă artificială şi recunoaştere de forme

    proteze şi aparatură medicală
    Ştiinţa şi tehnologia materialelor
    Mecanică şi biomecanică generală
    metrologie biomedicală
    tehnică medico-chirurgicală
    metrologie
    achiziţia semnalelor biomedicale
    tehnică medico-chirurgicală
    tehnică biomedicală
    tehnică medicală pentru diagnostic şi tratament
    biosenzori şi traductori
    procesarea şi analiza semnalelor unidimensionale
    bazele telecomunicaţiilor
    electronică biomedicală
    electrotehnică biomedicală
    instrumentaţie biomedicală
    biomateriale
    tehnici şi tehnologii protetice

    cercetare şi management
    bazele cercetării ştiinţifice
    psihologie cognitivă şi comportament uman
    sănătate publică şi ambientală
    birotică
    asdn (analiza sistemelor dinamice neliniare)
    management şi marketing
    management
    metodologia cercetării ştiinţifice
    ergonomie
    inginerie clinică

    cei care considera ca sunt materii care sunt in plus sau in minus va rog sa protestati. dupa aceasta lista propun competentele pentru specializarea bioinstrumentatie.

    am fost acuzat in mai multe randuri ca nu tin cont de celelalte specializari. rog pe aceasta cale acele persoane care mi-au adus aceste acuzatii false sa completeze liste similare si sa stabileasca la fel si pentru specializarile lor ceea ce am propus pentru specializarea in cadrul careia ma incadrez. multumesc.

    propun ca specializarile din:
    -aparatura de laborator/farmaco
    -mg
    -bfkt
    -cercetare si management
    sa devina competente comune pentru toate cele 4 specializari. multumesc pentru intelegere.
    voi reveni cu lista de competente propusa pentru fiecare grupa de materii.

    Apreciază

  3. Aici propunem doar competente.
    Un punct de plecare ar fi, ceea ce face fiecare absolvent la locul lui de munca. Vorbim de activitati care solicita cunoastiinte medicale si tehnice.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: